onsdag 8. juli 2009

Føler livet er rimelig kaotisk nå!

4 unger hjemme hver eneste dag - mens mannen er på jobb. Lucas som ikke sover på natten og 3 andre store unger som ikke sover på dagen. Vi er uten kjøkken, så huset ser ut som et bombekrater - nytter ikke hva jeg gjør - det blir like trasig uansett.

Det nye kjøkkenet kom idag, men det gjenstår enda endel jobb der før det blir klart for å begynne å slå opp noe kjøkken... Idag håper jeg elektrikeren kommer - om ikke, så må vi vente til i morgen tidlig... Jippi liksom!
Vi må ta ned taket idag ( eller "undertaket" på en måte) for å få skiftet ut ventilasjons rørene som må legges om.
Når elektrikeren har vært her, og vi er klare til å slå opp veggplater, gulv og tak, går det meste på skinner tror jeg. Veggene er rimelig enkle å legge, og veldig lite til kutting. Gulvet og taket går fort å legge når jeg og mannen gjør det sammen, så det går nok fint.

Så er det skruing av selve kjøkkenet... Skrogene har jeg skrudd sammen før - så det skal gå fint, men monteringen blir den store utfordringen... Nå har jeg målt veggene, og målene passer perfekt - har faktisk litt å gå på - som vi hadde håpet! Så er det benkplaten som må legges og kuttes for plate topp og oppvaskkumme... Også må jo alt av komfyrer og mikroer og oppvask maskiner (nei jeg har bare en av hver...=) ) monteres og ordnes sånn som det skal være...

Blir nok bra - men akkurat i dette sekundet - så kjenner jeg mer at kvalmen kommer over meg - dette kommer til å ta AAAAAAAALT for lang tid for min kjære tålmodighet!! Kunne ikke ting komme LITT mer spredd? Sånn at ungene kanskje kunne hatt ferie uka etter at kjøkkenet var ferdig?! Eller et eller annet sånt?! Neeeeeeeeeida - det MÅ kommer samtidig!

Er helt utmattet og ser ikke akkurat så lyst på hverdagen akkurat nå - men jeg skal komme meg i seng tidlig i kveld, så blir nok morgendagen noe helt annet =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar